Recenze: Půlnoc je osamělé místo


Autor: Barbara Erskinová

Název originálu: Midnight Is a Lonely Place

Počet stran: 313

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Brána

Rok vydání v ČR: 2002


Oficiální anotace:
Osamělý domek na divokém pobřeží Essexu se stal dočasným azylem mladé londýnské spisovatelky Kate, která tu chce nalézt ztracenou duševní rovnováhu po rozchodu s milencem. Náhodný objev antického hrobu v přímořských dunách však vyvolá duchy pohřbených a síla jejich dávných vášní začne znovu působit. Ohrožená Kate i její místní přátelé čelí nebezpečí společnými silami. Zdá se, že řešením věčného tématu milostného trojúhelníku je i po staletích nezištná láska.
Moje hodnocení:

Barbara Erskinová je velice dobrá autorka a všechny její knihy, které jsem doposud četla se mi více než líbili. Tahle samozřejmě nebyla výjimkou.
U knihy jsem měla pocit jako bych se opravdu přenesla spolu s hlavní hrdinkou do Essexu do malého tajemného domku.

Autorka dokázala skvěle vykreslit jak postavy a prostředí tak i jisté nadpřirozené úkazy a útržky minulosti, které se v knize objevovali. Na to je ovšem autorka mistrem.
Kniha mě velice bavila a nemohla jsem se od ní odtrhnout ani na malou chvíli. Třásla jsem se u ní strachy a při večerním čtení jsem se opravdu bála. Nikdy nevíte, kdo nebo co číhá v koutě.

S hlavní hrdinkou jsem sympatizovala a fandila jí až do konce. Obdivuji jak všechno dokázala bravurně zvládnout a nesložit se z toho.
V podstatě všechny postavy jsem si jistým způsobem oblíbila. Žádná mi nevadila - snad jen Marcus, ale i jeho chování, ačkoliv nehezké, bylo v podstatě pochopitelné. Samozřejmě knize se nevyhnula smrt, ale to je u autorčiných knih běžné.

Mrzí mě, že se více nezabývala minulostí a nerozvedla charaktery jednotlivých postav z minulosti a jejich osudy víc do hloubky. Kniha oproti jiným byla spíš směřována na současnost a životy právě žijících a tak je tohle uspořádání víc než logické.

Co ale pochopit nemůžu je konec knihy. Celou knihou nás provází pocit očekávání z toho jak vlastně osudy všech dopadnou. Bohužel tento pocit nebude uspokojen, konec je totiž nic neříkající. Zdá se jakoby autorka chtěla příběh rychle ukončit, nebo už nevěděla jak pokračovat. Každopádně já jsem rozhodně očekávala něco víc. Další život a jeho uspořádání, postav ze současnosti si budu muset bohužel domyslet sama. Alespoň přízraky minulosti došli klidu a pokoje.
I přesto jsem z knihy nadšená a rozhodně mě nezklamala, ba právě naopak. Pro milovníky tajemna a kvalitních mysteriózních románů je tato kniha naprosto ideální.














Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář.